Jdi na obsah Jdi na menu

Bezpečnost především!

13. 1. 2007

Hodně lidí se do přestavby vozidla na LPG nepouští z obavy o vlastní bezpečnost. Stačí vzpomenout na obrázek z novin nebo televize, co dokáže s rodinným domem provést výbuch dvoukilové propan-butanové lahve. V autě si přitom vezete v plynové nádrži množství dvacetkrát větší. Pokud však svěříte přestavbu odborné firmě, která vám do auta namontuje originální schválená zařízení, jsou tyto obavy prakticky liché. Plynová nádrž je při výrobě kontrolována tlakovou zkouškou, vybavena ventilem s tepelnou a tlakovou pojistkou a umístěna v plynotěsné schránce. V případě nárazu při nehodě dojde k téměř okamžitému uzavření přívodu plynu rychloventilem. Problém může nastat spíše při pozvolném úniku plynu malou netěsností a jeho nahromadění v nejníže položeném místě špatně větrané garáže.

Plynotěsná schránka: společně s odvětrávacím potrubím odvádí případný
únik plynu mimo prostor vozidla.

Víceúčelový ventil: omezuje naplnění nádrže na 80%, je vybaven tepelnou a tlakovou pojistkou, která při zvýšeném tlaku odpouští plyn mimo prostor vozidla

Upevnění tlakové nádrže: z bezpečnostních důvodů zkoušeno nárazovou
zkouškou EHK č.32 a dynamickou zkouškou.

Tlaková nádrž: vyrobena z oceli, vyzkoušena tlakovou zkouškou na tlak 67 bar
(tlak při čerpání LPG je max 10 bar).

.